Het meten van service-learning impact is lastig. Als sterk gecontextualiseerde praktijk is het bovendien ook niet altijd gepast of wenselijk om beoordelingsinstrumenten toe te passen om de impact van specifieke service-learning praktijken te meten. Dus, hoe doe je dat, de impact van service-learning beoordelen? Wat zijn mogelijke indicatoren om de impact van service-learning te meten? En op welk niveau moeten we impact meten? Wat is de rol van docenten en maatschappelijke partners bij het meten van impact?
In deze lezing bespreekt Andrew Furco (Universiteit van Minnesota) de mogelijkheden van impactmeting van service-learning voor studenten, docenten en de samenleving. Verschillende tools voor het meten van de impact van service-learning worden besproken en belangrijke overwegingen voor het ontwikkelen van een effectieve beoordelingsstrategie komen aan bod.
De vragen die aan bod zullen komen:
Andrew Furco is hoogleraar onderwijswetenschappen aan de Universiteit van Minnesota in de Verenigde Staten, waar hij ook directeur is van het International Center for Research on Community Engagement.
Van 2008-2022 was hij Associate Vice President for Public Engagement van de Universiteit van Minnesota. In deze functie werkte hij aan een betere integratie van maatschappelijke betrokkenheid in de onderzoeks- en onderwijsprioriteiten van de instelling en bevorderde hij de bevordering van service-learning in alle disciplines.
Voordat hij naar Minnesota kwam, was hij 14 jaar lang de oprichter van het Service-Learning Research and Development Center aan de universiteit van Berkeley.
Hij heeft meer dan 30 onderzoeken geleid die gericht waren op service learning en gemeenschapsbetrokkenheid en leidt momenteel de ontwikkeling van een wereldwijde onderzoeksagenda voor service learning en gemeenschapsbetrokkenheid voor de International Association for Research on Service-Learning and Community Engagement (IARSLCE).